Monday 13 June 2011

si Pengecut

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Akhirnya dapat jugak aku wat blog… hahhaha… um…. 


Okay2.. jom straight to the point. Actually, aku wat blog nier sebab aku nak jalankan amar makruf nahi mungkar.. aku tau, mesti korang pelikkn….. hm… 


camnier.. sebenarnya aku kesian and rasa bersalah bila aku tengok family aku, sahabat2 aku, kawan2 aku, jiran2 aku, saudara seislam aku wat salah…….. and aku langsung ta tegur diaorng… hm.. pastu… duk criter kat orng lain.. weh, mamat tu kan, dia.. bla bla bla.. minah tu.. bla bla bla.. abis sumer citer kuar… adeh… bukannya ambe tak nak tegur cumer tak tau nak tegur macam mana.. 


aku pasti korang sumer mesti penah rasa aper yang aku lalui nier.. nak tegur rasa diri nier tak der la alim berserban or berpurdah.. nak tegur kang terasa ati… nak tegur takut tersalah cakap abis pusut ukhwah… last-last.. benci dalam ati jew.. (selemah2 iman).. dah tu bila masa nya nak amalkn amar makruf nahi mungkar nyer?? Asyik duk benci dalam ati…. 


Adeh.. dah tu kalu orng tu orng yang kita kenal…. Lagi la.. bertambh la saham aku kat akhirat.. abis la… kata nak masuk syurga.. tapi dah kalu kita pegang saham dengan orang lain, camner nak masuk?? 
Nama je kubur lain-lain tapi still dikira bersama coz pegang saham.. 
so, macam mana? Seriously, mmg aku nak masuk syurga… and of course la aku nak mak ayah aku, family aku, sahabat2 aku and saudara seislam aku masuk syurga.. takkan la aku nak masuk sorang-sorang??? 
Hm… so.. disebabkan aku nie pengecut, takut nak tegur orang yang wat salah… aku wat la blog nie supaya aku dapat jugak sampaikan kat orang lain.. at least xder la aku duk simpan sorang-sorang (selemah-lemah iman) or cter keburukan kat orang lain (sampai saham aku naik). 


Hm… ye la.. da la dosa aku banyak.. entah2 dah bergunung-gunung, campur plak ngan saham orng laen.. hm.. entah lepas ker tak.. aku pun tak tau.. so.. bila dipikirkan.. ni je la.. 


so, korang kalu ader masalh sama macam aku, jom kita sama-sama share aper yang aku tulis nier… at least kalu kita tak tegur orang yang kita saying, diorang boleh baca sendiri kn? Moga2 terbuka la hati mereka.. Ameen.. 


so, jom.. InsyaAllah moga2 usaha kita nier mendapat keberkatan dan diredhai-Nya.. Ameen….

No comments:

Post a Comment